Простий конкурентний аналіз сайтів

Практично щодня я працюю над аналізом десятків сайтів. Це сайти не тільки наших клієнтів, а й їх конкурентів. Аналіз сайтів конкурентів при оптимізації сайтів досить важливий фактор успіху, котрий спрощує роботу seo спеціаліста у рази. У цій статті я розповім про один із простих методів аналізу сайтів конкурентів котрий не потребує особливих навичок. Він підійде усім веб-майстрам, котрі самотужки просувають свої сайти, або сайти своїх клієнтів.

А шо там у конкурентів?

Саме такі запитання часто доводиться чути від клієнтів, котрі турбуються про свій сайт, бренд та бізнес в інтернеті. Таке ж питання задає собі кожен інтернет-маркетолог, в тому числі і SEO оптимізатор. А й справді, що ж там у конкурентів? Так часто хочеться зрозуміти чому саме сайти конкурентів займають топові позиції. Що ж такого знайшли Google, Bing, Yandex, MSN, Yahoo… …на їхніх сторінках?

Навіщо створювати новий велосипед, коли вже створили сотні таких? У своїй роботі seo спеціалісти часто використовують підхід оптимізації сайту, оснований на аналізі успішних, конкурентних проектів. Загалом SEO спеціаліст зобов’язаний аналізувати конкурентів досить часто і постійно аналізувати. Останніми роками, зафіксуватись в топі пошукових систем практично не реально і приходиться постійно боротися із конкурентами.

Для того щоб боротися із конкурентами в інтернеті, в першу чергу потрібно знати їх “в лице”. Якщо Ви – приватний стоматолог і займаєтесь своєю дільністю у Львові, то це ще не означає, що основними вашими конкурентами будуть великі стоматологічні клініки “Рікота”, “Симбіотика”, чи клініка Заблоцького.

Як дізнатися, хто Ваш конкурент?

  1. Переходимо в потрібну Вам пошукову систему (будь це Google, Yandex, Bing чи навіть Baidu), та вводимо запит, що нас цікавить
  2. Беремо трьох – п’ятьох топових конкурентів (це вже за вашим бажанням). Можна і більше, але це займе і більше часу, та більше заплутає Вас.

Хочу зауважити, що не варто брати до уваги сайти агрегатори, великі інформаційні портали та каталоги, Вікіпедію, та не задивлятись на пошукову видачу із дочірніх до пошукових систем сервісів, наприклад із Google Maps в Google

Ось і все. Список основних конкурентів у Вас – готовий!

Що ж далі? Як проаналізувати цей список конкурентів?

Недавно я стикнувся із одним досить хорошим сервісом. Саме він мене і надихнув написати цю статтю. Аналіз конкурентів це досить велика та складна робота. Потрібно проаналізувати весь сайт, від його внутрішнього коду, функцій, контенту та навіть дизайну. На жаль сервіс, який я Вам пораджу не вміє всього цього робити. Таку аналітику можна провести практично повністю в ручну, але цей сервіс, може проаналізувати за Вас те, що не потребує ручного аналізу. Це аналіз сторінок.

Для того щоб проаналізувати сторінки сайту (код сайту, котрий бачать пошукові системи), я раджу використовувати сервіс Simple SEO Tools. Далі і розповідатиму, як працювати з даним сервісом веб-майстру, щоб спростити роботу над аналізом конкурентів.

  1. Перейшовши по посиланню вище, або саме по цьому посиланню, Ви опинитесь на сторінці сервісу, для аналізу сторінок. Його можна використовувати і для своїх сайтів, щоб шукати помилки в коді, якщо такі є.
  2. На сторінці вказуємо 3 сайти конкурентів (на жаль сервіс не дозволяє вказувати більше сайтів конкурентів за одне сканування). Для прикладу я обрав пошукову фразу “стоматолог львів” і обрав 3 перші сайти стоматологів чи клінік. (детальніше на скріншоті нижче)
  3. Також вказуємо пошукові слова та словосполучення (в даному випадку у нас в обох колонках буде “стоматолог львів”) (детальніше на скріншоті нижче)
  4. Жмем кнопочку “Анализ”
    Скріншот для пункту 2: У пошуковій видачі обираємо сайти стоматологів або клінік і оминаємо сайти каталоги, такі як dlab, dou…Скріншот для пункту 3: У колонки вказуємо точні посилання на сторінки сайту із пошукової видачі, а не на самі сайти (позначено червоним)
  5. Готово! 

Що вміє аналізатор?

Вкладка “SEO”

Зручне порівняння мета тегів і заголовків сторінки. Автоматичний підрахунок символів. Підрахунок і перевірка наявності всіх рівнів заголовків h1-h6. Сторінка аналізується без урахування JavaScript. Таким чином аналізатор бачить всі теги до їх обробки, так само як бачить ці теги і пошуковий робот.

Що з цим робити:  Потрібно проаналізувати кількість повторень популярних запитів в мета тегах і заголовках, виписати їх і внести  у себе на сайті, на відповідних, тематичних сторінках.

Вкладка “Плотность”

У цій вкладці ви отримуєте частотні таблиці слів по кожній сторінці. А також частотні таблиці слів з урахуванням словоформ.

Частотна таблиця – це текст сторінки, розкладений на слова. По кожному слову в таблиці вказано кількість повторень слова в тексті, а так само щільність ключового слова в тексті.

Основне завдання: знайти слова які часто зустрічаються у всіх успішних конкурентів і використовувати їх як тематичного скелета свого контенту. По суті, постаратись частково повторити частотні таблиці кращих конкурентів. Наприклад частіше використовувати слово “стоматолог” на сторінках сайту, щоб отримати щільність слів приблизно в 1-2% (як у конкурентів)

Картинки

Перевірка оптимізації зображень проходить за двома основними показниками:

  • Назва файлу зображення,
  • Альтернативний текст зображення (атрибут alt).

Ваше завдання: оціники наскільки якісно названі зображення на сайті та їх альтернативний текст. В випадку відсутності альтернативного тексту, та назв зображень у виді “a2hy262.jpg”, не варто розслаблятися. Задавайте назви картинкам – тематичні і завжди вказуйте альтернативний текст для них!

Пункт “Ссылки”

На цій вкладці ви отримуєте звіт про всі внутрішні та зовнішні посилання на сторінки, а також анкори цих посилань. Оскільки аналізатор обробляє код сторінки, він з легкістю дозволить виявити приховані, невидимі посилання.

Зверніть увагу: на кількість внутрішніх посилань, а також на тематику зовнішніх посилань. Іноді посилання на авторитетні матеріали можу створювати додаткову релевантність сторінки. Також не варто перенасичувати сторінку посиланнями на інші сторінки сайту і ніколи не використовуйте приховані посилання, котрі не видно відвідувачам, але видно пошуковим роботам!

Пункт “Заголовки и ответ сервера”

Даний пункт не буде інформативним для веб-майстрів та власників сайтів, котрі не знайомі з сірими методами просування сайтів, а також тим SEO спеціалістам, котрі поки не знають що таке веб-сервер. Тому просто ігноруйте його, якщо ви не хороший SEO спеціаліст 

І останній пункт “Ошибки”

В даному пункті вказуються всі основні помилки проаналізованих сторінок на сайті. Він буде корисним для Вас, коли Ви аналізуватиме і Ваш сайт, разом із сайтами конкурентів для порівняння.

І на заключення, ще пара слів:

Даний сервіс дозволяє зрозуміти, які тактики використовують конкуренти для створення назв, описів, заголовків і текстів сторінок. І застосувати ці напрацювання на своєму сайті у кращому виді.

А також запам’ятайте золоті правила:

  • Не варто повністю скопіювати теги конкурентів, пошукові системи цінують унікальність. Повне копіювання чужих заголовків і мета-тегів не принесе Вам позитивних результатів. Якщо сьогодні вийти в топ по запитам “будівництво” досить важко, то по запитам “будівництво брусових домів” вийти в топ набагато простіше. І це не означає, що дане ключове слово – менш популярне, це означає – що ваш сайт відвідає більше цільової аудиторії, а значить і більше потенційних клієнтів. Це зменшить процент відмов і позитивно відіб’ється на подальшому просуванні Вашого сайту.
  • Докладного аналізу заслуговують не тільки конкуренти. За допомогою аналізатора ви можете перевірити якість оптимізації своїх сторінок. А також порівняти більш успішні сторінки свого сайту, виявити і усунути недоробки.
  • Якщо Ви – не знаєте, не розумієте чи боїтеся, залишіть роботу спеціалістам, щоб не платити в двічі більше.

Також як я писав вище, даний сервіс не проаналізує сайти конкурентів повністю. Він лише спростить роботу для SEO аналітика, оптимізатора та веб-майстра. Щодо аналізу юзабіліті-інтерфейсу (дизайну), функцій сайту, та контенту, то в майбутньому постараюсь опублікувати детальні статті по аналізу конкурентів саме в цих нішах. А зараз все.

Нехай Ваш бізнес, буде поза конкуренцією і нехай інші ламають голови, як обійти вашу компанію!

Залишити коментар