Кросс-доменне відстеження в Google Analytics 4

Якщо Ви знайомі з міждоменним відстеженням в GA Universal Analytics (далі GA UA), ймовірно знаєте, що більша частина налаштування виконується або на рівні коду (наприклад в gtag.js), або через GTM. Через це багато маркетологів та веб-аналітиків не знали, що і де робити. В Google Analytics 4 все значно спростилося.

В цій статі я покажу, як налаштувати міждоменне відстеження в Google Analytics 4. Але спочатку почнемо з проблеми, яку вирішує міждоменне відстеження, а потім перейдемо до фактичного налаштування.

Проблема кількох доменів

За замовчуванням Google Analytics відстежує користувачів за допомогою власних файлів cookie. Ви заходите на будь-який сайт і GA (від імені цього сайту) зберігає файл cookie _ga (насправді він зберігає більше файлів, але зосередимося на _ga, як основному) в браузері користувача з якимось випадковим і унікальним ідентифікатором. Коли ви, як відвідувач, переходите зі сторінки A на сторінку B, Google Analytics перевіряє значення файлу cookie.

Відкрийте консоль розробника (ctrl+shift+i), перейдіть в “додаток – файли cookies”, щоб знайти потрібні файли cookies

Оскільки файл cookie все ще присутній і його значення таке ж що і раніше – GA розуміє, що ви та сама людина, яка щойно була на сторінці А, тому 2-й перегляд сторінки також включається в той же сеанс і користувача.

Саме так це працює! За допомогою інструментів веб-аналітики (не тільки GA) ви можете відслідковувати, як відвідувачі використовують ваш сайт, що вони роблять і т.д.

Так в чому проблема?

Основні файли cookie (створені від імені вашого веб-сайту) не можуть бути розділені між двома окремими доменами (через міждоменну політику). Таким чином, якщо у вас є веб-сайт, на якому шлях відвідувача починається з domain-a.com і закінчується на domain-b.com, Google Analytics на domain-b.com не зможе зрозуміти, що це той самий відвідувач, що і на domain-a. com (навіть якщо код GA на обох доменах – одинаковий).

Коли відвідувач переходить з домену А до домену Б – Google Analytics в домені Б не може отримати доступ до певних файлів cookie домену А, тому створює нові.

Результат? Google Analytics (та інші інструменти веб-аналітики на основі файлів cookie) бачитимуть користувача як двох окремих відвідувачів, одного на domain-a.com та іншого на domain-b.com .

І це є велика проблема. У звітах GA ви побачите надто багато користувачів. Кожна людина, яка відвідує домени domain-a.com та domain-b.com , перетвориться на двох користувачів.

Крім того почнеться нова сесія, а у звітах про залучення трафіку ви побачите свій domain-a.com як реферальний. Ця ситуація називається “self-referral”.

Що слід зробити, щоб вести правильну аналітику? – Впровадити відстеження між домами.

Що таке відстеження між доменом у Google Analytics 4?

Це обхідний шлях, який дозволяє веб-майстрам/маркетологам/аналітикам відправляти ідентифікатори користувача/відвідувача з domain-a.com до domain-a.com і зберігати інформацію про самого користувача і сеанс. Таким чином, відвідувач відстежується як одна і та сама людина на декількох веб-сайтах/доменах.

Щоб це працювало, обидва веб-сайти повинні використовувати один і той же стрім даних GA4 (один і той самий measurement ID).

Як працює міждоменне відстеження Google Analytics 4?

Коли відвідувач переходить з domain-a.com на domain-b.com, Google Analytics 4 передає спеціальний параметр URL-адреси на domain-b.com. Завдяки цьому параметру GA на domain-b.com оновить Google Analytics 4 і зрозуміє, що насправді це один користувач, який переміщається між двома веб-сайтами.

Чи відстежуватиме Google Analytics субдомени?

Так, і для цього вам не потрібне міждоменне відстеження.

Якщо ви хочете відстежувати різні веб-сайти, що належать одному і тому ж домену (наприклад, blog.domain-a.com та domain-a.com), Google Analytics 4 зробить це автоматично.

Тому, якщо ви погуглите щось типу «чи вважається субдомен – міждоменним?», відповідь у цьому контексті — НІ.

Як налаштувати кросс-домене відстеження в Google Analytics 4?

Коли ми ознайомилися із проблемою і рішенням – настав час налаштувати кросс-домене відстеження.

Перш ніж це зробити, запам’ятайте одну вимогу: обидва веб-сайти (які ви збираєтеся включити в міждоменне відстеження) повинні використовувати один код конфігурації GA4. Код можна встановити безпосередньо на сайт через gtag або через GTM. Але важливо, щоб це була та сама конфігурація.

Крок 1. Перейдіть до розділу «Адміністратор Google Analytics» > «Потоки даних» та виберіть потік веб-даних .

Крок 2. Перейдіть до Додаткові параметри тегів .

Крок 3. Натисніть Налаштувати домени.

Крок 4. Введіть усі домени, які потрібно включити в налаштування випадкового відстеження. Потім натисніть “Зберегти”.

От і все. Для цього НЕ потрібно налаштовувати список винятків рефералів. GA зробить це автоматично.

Важливо: якщо ви також запускаєте Universal Analytics на сайті, потрібно мати на увазі. Файл cookie _ga використовується обома версіями GA. Таким чином, ваше міждоменне налаштування в адмін-частині Google Analytics 4 має співпадати з налаштуваннями Universal Analytics. Іншими словами, домени в обох конфігураціях мають співпадати.

Примітка. Це також вплине на автоматичне відстеження вихідних кліків у розширеній статистиці. Домени, які ви вводите тут, більше не розглядатимуться як вихідні кліки.

Перевірте налаштування

Зберігши зміни, зачекайте декілька хвилин (достатньо 1-2), а потім перейдіть на свій перший веб-сайт (domain-a.com). На цьому веб-сайті вам потрібно буде перейти за посиланням, яке направить вас на domain-b.com.

Натисніть на це посилання. Як тільки ви будете перенаправлені на другий домен, перевірте URL-адресу. Він має містити параметр _gl= з великою кількістю символів.

Ви також можете включити розширення GA Debugger і перейти до DebugView Google Analytics 4. Там ви повинні знайти свій пристрій, і як тільки ви зробите це, ви повинні побачити, що у вас є кілька подій page_view, де в деяких подіях – параметр page_location міститиме domain-a.com. А в інших подіях він міститиме domain-b.com.

Доповнення: пам’ятайте про редіректи

Якщо URL-адреса на domain-b.com не містить параметра _gl, можливо, десь на шляху є перенаправлення JavaScript. Спробуйте використати розширення Redirect Path для виявлення проблем.

Встановіть плагін, потім перейдіть на domain-a.com та клацніть посилання на domain-b.com. Потім натисніть на розширення шляху перенаправлення і подивіться, чи був параметр _gl. Якщо спочатку був, а потім пропав – варто поговорити з розробниками та попросити їх виправити це. Ціль тут полягає в тому, щоб зберегти параметр _gl.

Популярні запитання по темі

Деякі з цих питань вже були висвітлені в цьому в статті, але я все ж таки перерахую їх тут (бо не всі уважно читають кожен абзац).

Що таке відстеження між доменами в Google Analytics 4?

Це процес, який дозволяє веб-майстрам/маркетологам/аналітикам відправляти ідентифікатори користувача/відвідувача з домену А до домену Б і зберігати інформацію про сеанс. Таким чином, відвідувач відстежується як одна і та сама людина на декількох веб-сайтах/доменах.

Чому важливе міждоменне відстеження?

Без нього кількість відвідувачів у звітах є не точною. Також збільшиться кількість сеансів, оскільки при переході відвідувача на другий домен буде запущено новий сеанс (оскільки GA розглядає його як іншого користувача).

Чи потрібне міждоменне відстеження субдоменів?

Ні, якщо ви говорите про піддомени одного домену. Google Analytics 4 і UA може відслідковувати відвідувачів за піддоменами. Таким чином, вам не потрібно робити жодних додаткових налаштувань.

Чи потрібно налаштовувати список винятків рефералів для відстеження між домами в Google Analytics 4?

Ні, Google Analytics 4 автоматично обробляє самореферали на основі доменів, які ви вказали в розділі “Налаштування доменів” (джерело). Список винятків рефералів необхідний у випадках переходів на домени платіжних шлюзів тощо.

Як протестувати міждоменне відстеження?

Ви можете перевірити налаштування міждоменного доступу, клацнувши посилання на першому веб-сайті (яка перенаправить вас на другий веб-сайт). URL другого сайту має містити параметр _gl=. Крім того, ви можете перевірити, чи файл cookie _ga співпадає.

Google Analytics 4 Міжміжне відстеження: заключні слова

Крос-доменне відстеження в GA4 вимагає менше налаштувань в порівнянні з Universal Analytics. І цей процес є більш простим. Більше ніяких allowLinker або Auto Link Domain.

З інтеграцією Google Analytics 4 ви можете чітко бачити напрямок, в якому рухається Google: менше налаштувань у коді або GTM, більше в самому інтерфейсі GA4. Але це не означає, що GTM стає не потрібним. Є ще багато речей, де Google Tag Manager абсолютно необхідний.

Залишити коментар