Всі обманюють, або не договорюють. Особливо ті, хто проводять тренінги.

Я випускниця журфаку. Я пишу класні тексти вже 8 років. Їх вважають найефективнішими … всі мої родичі.


А я маркетолог, я вмію продавати. Не сумнівайтеся, я можу написати кращий продаючий текст. Він буде не таким стриманим і нудним, як те, що ви зараз читаєте.


І мої улюблені спам-листи:

Всі вважають мене гуру в бізнесі (якого в мене нема). Я допоможу вам заробити свій перший мільйон, а може і мільярд прямо зараз. Але моя унікальна програма працює тільки на інших людях (на мені не працює, бо я невдаха). Свій мільярд я ще не заробив. Тому заплатіть за мій тренінг 20 тисяч, будь ласка.


Люди насильно намагаються мене чогось навчити: нескінченно шлють пропозиції на мою пошту (особливо корпративну) і тероризують в соц.мережах. Лише абсурдний сміх у мене викликають вчителі, які хочуть поділитися своїми знаннями про маркетинг, рекламу, продаючі тексти, або те як розкрутити свій стартап, коли їх пропозиції навіть не можуть зацікавити мене. Як ви можете помогти комусь, коли ви самі не можете привернути увагу до потенційного слухача вашого мега-унікального тренінгу?!

Для тих хто прагне чогось:

Якщо у вас немає таланту до письма, не подавайтесь в копірайтинг і не пробуйте писати продаючі тексти. Ніякий тренер ніколи вас не навчить як зацікавити потенційного клієнта своїм текстом. Він може поділитися технікою і парою прикладів. Це максимум. Немає дару писати? – Шукайте себе в тому, до чого у вас натхнення.

Якщо ви не єврей не знаєте як продати щось та ще і по хорошій ціні, не лізьте в маркетинг! Пошукайте себе в чомусь іншому. Якшо ви не вмієте адаптуватися під ринок збуту і під різні типи людей, ви ніколи нічого не продасте. А якщо продасте, то тільки комусь одному. Вміти зацікавити людину – теж талант.

Ну і бізнес. Всі хочуть бути бізнесменами. Сидиш, нічого не робиш, а тобі гроші все носять і носять… Якщо ви з дитинства не мали задатків лідера, навіть не пробуйте відкривати свій власний бізнес. Візьмете кредити і будете їх сплачувати ще десять років, бо ваша справа прогоріла за місяць після її відкриття. Не вмієте управляти людськими ресурсами? Не знаєте як постійно розвивати свій бізнес, персонал який на вас працює і як тримати все в чистоті як і свій робочий стіл? – Ідіть працюйте на тих хто знає як це все робити і 90% що працюючи на когось з.п. у вас буде більшою ніж ви будете утримувати власну компанію, якою не можете управляти.

Повернемось до тренінгів

Очікування VS Реальність

Наприклад, вам обіцяють розповісти секретну схему написання крутих текстів, яка спрацює в будь-якій ніші. У інших публікаціях тренера цієї інформації немає, ви можете отримати її тільки на тренінгу. Таким чином ви будете володіти ексклюзивними знаннями, які виділять вас на тлі інших копірайтерів. Якщо вам приходять подібні листи, то про унікальні схеми ви точно читали не раз.

Клас! Беру! Пофіг, що на тренінгу буде повна аудиторія людей, які теж дізнаються ці “секрети”. Нічого страшного, якщо відразу після тренінгу можна буде купити відеозапис з лекції, або він взагалі буде у публічному доступі. І мені абсолютно байдуже, що спікер наступного тижня поїде в інше місто з цією ж програмою. А через місяць він знов публікує запрошення на такий же вебінар в нашому ж місті.

І я ніколи не подумаю, що ніхто насправді не збирається розкривати мені всі секрети і ділитися дійсно корисними порадами. У спікера своє агентство, що надає послуги копірайтингу – подумаєш! Він відкритий і готовий кожен день підтверджувати свій статус Короля Джазуу “Короля контенту”.

Так, можна вступити зі мною в суперечку, фанатично розписуючи мені свої домисли про те, що крутий спікер пише корисні книги, які реально допомагають, організовує виступи і розповідає про свою практику. І все це він робить тільки для того, щоб допомогти людям заробити. Кожен допомагає в першу чергу собі. Ви бачили десь стратегії роботи на фінансових ринках, які допоможуть заробити вам перший мільйон за рік? Я не бачив і мої друзі які працюють на біржах знають, що краща стратегія – своя стратегія. Я не можу розкидатись гучними словами про те що я хороший маркетолог чи в мене класний бізнес, але я не ходив на тренінги. Ми просто взяли і відкрили свій бізнес з другом. 

Ми відвідуємо як мінімум один майстер-клас чи тренінг щотижня. Нас запрошують, бо ми молоді і перспективні. Ми показуємо приклад на таких заходах і іноді саме нам віддають найбільшу увагу лектори. Це не може не радувати, але відвідавши десятки таких заходів, ми побували можливо на 1/5 заходів де почули щось нове. Майстер-класи по управлінню бізнесу і персоналом, маркетинг, інтернет-маркетинг, проект-менеджмент, заснування і ведення стартапів, а ще майстер класи як швидко вивчати щось, як класно програмувати і т.д. Мало хто розповідав щось толкове, не розмите, без води і те, що може дійсно допомогти.

Доречі моя порада: не ходіть на тренінги і майстер-класи до професорів, докторів наук і професійних лекторів чи спікерів. Їх робота заключається в тому, щоб переказати вам свій конспект. Вони те й роблять, що їздять по містам і проводять тренінги. В них може не бути бізнесу, вони можуть взагалі ніколи не використовувати ці методи на практиці, бо в них немає такої практики. Йдіть до них на майстер-класи “як проводити майстер-класи”. Там ви почуєте дійсно корисні речі від них. Правда вони такі майстер-класи не проводять, бо це їх хліб, а ділитися ним не хочеться.

Дійсно корисну інформацію можна почути на майстер-класах від звичайних робочих. Так, лектор буде хвилюватись і затинатись. А ще забуде половину підготовленого для вас матеріалу, але він розповідатиме про все що знає. Його запросили, щоб він навчив. В нього немає конспекту-лекцій, який вже завчений і переказаний 100 разів на тих майстер-класах. Задайте питання і ви отримаєте потрібну вам відповідь, а не “а про це ми можемо поговорити на моїх приватних заняттях” чи “про це ми поговоримо на наступному майстер-класі. Приходьте і дізнаєтесь”. Ну або “цікаве питання, я над ним обов’язково подумаю (я ж того не маю записано в свому конспекті). Залиште свою пошту і я вам надішлю відповідь (може надішлю (особисто мені ніхто не надсилав відповіді)).”

Сертифікатики

Напевне обідиться багато моїх друзів через це, але це моя позиція =)
Колекціонування сертифікатів “пройшов курс копірайтинга від Арсена Кулачкова”, чи “отримав 3 розряд (який нафіг розряд?!) по курсу спеціальності “підприємницька діяльність в Україні”… крута замануха. Наче папірчик звиайний з підписом (а може і печаткою) якоїсь людини, про яку ніхто не знає… Я знаю декількох людей які йшли на курси лише щоб отримати сертифікат. Нащо він їм? Щоб в рамочку поставити і на стіну повішати.

Сертифікати не є єдиним підтвердженням ваших здібностей. Ніякий роботодавець не погляне на ваш сертифікат від Арсена Кулачкова… Роботодавець тільки подує “ото прізвище в того Арсена…”. Сертифікат повинен визнаватись. Диплом – визнається, його і несіть. Несіть сертифікати з великих, та визнаних компаній. Наприклад закінчивши університет SoftServe, у вас є більше шансів отримати роботу в ІТ компанії. Маючи сертифікати Google, Yandex, Bing – у вас є більше шансів отримати роботу в інтернет-маркетингових компаніях. Маючи сертифікати Microsoft, IBM, Amazon – у вас є шанси отримати посади не тільки в ІТ компаніях, но і величезних корпораціях які працюють з програмуванням вищого рівня, або створють ці самі новітні технології типу роботів, гаджетів і автоматизовані системи керування…

Ваші друзі обов’язково оцінять ваш сертифікат проходження дводенного чи річного курсу Арсенія Кулачкова. Він викличе бурхливі оплески і скоріш за все друзі будуть гордитись тим, що у них є друг-умнічка, який отримав сертифікат. Розумні друзі – завжди краще за дурних =). Але в основному всім іншим плювати на цього вашого Кулачкова…

Відгуки

“Я безмежно вдячна Костянтину Констянтинову за те, що він розкрив мені очі на багато речей. Завдяки йому, тепер я заробляю по 100$ за хвилину”

– Бачили таке, так? Звичайно, бачили. Але, на жаль, 99% подібних відгуків є замовними. Фото генеруються в інтернеті, відгуки пишуться самим автором майстер-класу для лохів і діло в капелюсі. Хочете відгуків? Звертайтесь до людей які відвідували ці лекції (якщо ви знаєте таких). 60-80% людей дасть зовсім іншу оцінку тренінгу.

Залишити коментар