В цій статті постараюсь розповісти про crowd-marketing, чим він хороший, поганий і чому він є поганою альтернативою посиланням, які тепер бояться купувати погані SEO-шники…
ТРОШКИ WIKI
Крауд-маркетинг – це “нова та еволюційна” складова розділу маркетингу, яка включає в себе роботу з соціумом через форуми, та такі сервіси як “Ответы@Mail.Ru”, “Тостер”, “Stack Overflow” і інші сервіси які працюють за типом “питання – відповідь”.
Основною метою крауд-маркетингу є нарощування посилань на інших сайтах, та пошук потенційних клієнтів на них.
За допомогою крауд-маркетинга, кожен спеціаліст, витративши лише на 1 сайт тижні, а то і місяці, може привести до клієнта 1-100 потенційних клієнтів. А ще він може залишити посилання на якомусь там сайті, яке не буде куплене і не попаде під страшні алгоритми Google та Yandex.
НАПРИКЛАД
Офіційний диллер BMW в Україні, відкриває новий магазин у м.Умань (Черкаська обл.) і звертається до крутої SEO-агенції за допомогою. Клієнт в першу чергу хоче бачити результат і розраховує, що його сайт не просто стоятиме на першому місті по ключовим словам “купить BMW Умань”, а й приведе перших клієнтів. І тут крута студія каже “а давайте ми вашій компанії проведемо крауд-маркетинг кампанію”. І сайт в топ попаде і продажі полетять… Відповідно на такі пропозиції, диллер ведеться і вже бачить в своїй голові, як з його салону виїжджає перша, куплена BMW Z6…
Але на жаль не все так просто і швидко. Виконавець не говорить скільки часу триватиме таке просування, але бере за нього шалені гроші (на сьогоднішній день вартість одного посилання по крауд-маркетинговій кампанії коштує приблизно 2-5$). В місяць таких посилань потрібно створити хочаб 20-50 (мінімум). Відповідно такий бюджет собі може дозволити лише диллер BMW, а маленька компанія, яка хотіла просунути свій сайт і отримати перших клієнтів, залишиться без бюджету та і без клієнтів теж…
В ЧОМУ Ж ЕВОЛЮЦІЯ?
– А ні в чому!
Дана “технологія” маркетингу, розпочала свій стрімкий розвиток у світі, ще на початку 2013 року, коли світ вразили вдосконалені алгоритми гугл-пінгвіна. До України, та країн СНД, ця технологія дійшла лише тепер. Точніше лише тепер, про неї почали писати усі, хто тільки не лінується писати. Навіть я вирішив написати про неї, але не так, як пишуть інші.
Не так давно я писав у блозі статтю про новий алгоритм Яндекса, котрий і зумовив весь цей шум про крауд-маркетинг. Крауд-маркетинг існував і до цього. Просто не всі агенції займалися ним.
До травня 2015 року, “SEO спеціалісти”, які працювали лише з Яндекс (в основному це спеціалісти з Росії. А в них там гугл не люблять, бо то США, а США – то зло…) не знали, що таке просувати сайт без посилань, тому і не боялися ніяких страших алгоритмів під кодовою назвою “Пінгвін”, які були у Google вже два роки. Але з інфляцією в Росії і Яндекс почав втрачати вартість своїх акцій на біржі щодня. Тому потрібно було Яндексу щось придумати. Наприклад зумовити людей купувати і так дуже дорогу рекламу і ввести алгоритм під назвою “Мінусинск” (я ніяк не можу правильно навчитись вимовляти це слово, тому щоб написати його, я, гуглю).
Після запуску цього алгоритму, лідери ринку по закупівлі посилань вилетіли з топу і саме РуНет – був шокований. Бідні SEO-шники побігли шукати методи просування сайтів, які вже давно використовували іноземці. Один із методів і називається крауд-маркетингом, але його не так сильно і використовують. Точніше сказати використовують по мінімуму оскільки він досить затратний.
МОЯ РОБОТА З КРАУД-МАРКЕТИНГОМ
Управляючи SEO агенцією вже практично рік, я, разом із своїм другом та співвласником агенції, вже не раз вдосконалювали наші стратегії просування клієнтів якими користується весь наш персонал. Ще з відкриття компанії, в будь який пакет SEO-оптимізації та просування сайту входила така послуга як “управління та покращення репутації бренду у мережі”. Ну наче все ясно однією лиш фразою. В спектр послуг входять контроль відгуків та згадок в інтернеті компаній наших клієнтів, а також покращення самої репутації компаній клієнтів, за рахунок швидких та інформативних відповідей, які зумовлювали б лише ріст репутації. Такі операції можна проводити лише на форумах, системах “питань-відповідей” і соц.мережах.
Ще працюючи на європейську компанію, ми перейняли цей досвід і активно його використовували на ринку України. Зараз ми дізналися, що це виявляється еволюційна новинка у сфері інтернет-маркетингу, що насправді не так.
Як я вже писав вище, вартість одного посилання виходить близько 2-5$. Таким дорогим воно стає лише через те, щоб акаунт з якого буде опубліковане це посилання став менш підозрілим для адміністрації. Щоб написати приблизно 100 корисних повідомлень на якомусь форумі, потрібно затратити декілька тижнів, а то і 1-2 місяці. Це довго. Відповідно і ціна за такі послуги росте.
Спеціаліст, який займається крауд-маркетингом, повинен постійно сидіти на десятках форумів і писати щось корисне, щоб потім опублікувати якесь там посилання, яке потім можливо не видалять. Тобто просидівши на 100 форумах, написавши по 100 повідомлень на кожному, спеціаліст може отримати і всі 100 посилань, а може лише і одне… В середньому, число зупиняється на 1/5. І з 100 форумів, спеціаліст отримує всього 20 посилань. (З них за декілька місяців може залишитись 10, оскільки їх таки промодерують)
А ТЕПЕР ПІДРАХУЄМО ЗАТРАЧЕНИЙ ЧАС ТА КОШТИ…
20 посилань – це 20-100$/міс
100 форумів по 100 повідомлень – це 10 000 повідомлень! Якщо на одне повідомлення йтиме 1 хвилина (що мало ймовірно. На повідомлення потрібно витратити від 2 до 10 хвилин), то це майже 1/4 всього періоду, який проживе людина за місяць (в одному місяці ~43200 хвилин)
За таку роботу, потрібна досить висока оплата праці, а це ще затрати розміром у 100-400$.
І того, за один місяць і шалені витрати, ми можемо отримати клієнтів та ріст в пошукових системах, а можемо не отримати ні те, ні інше… Тобто бюджет буде злито в нікуди!!!
ЩЕ ДОСІ МИЛУЄТЕСЬ ПУБЛІКАЦІЯМИ ІНШИХ БЛОГІВ SEO-СПЕЦІАЛІСТІВ ТА АГЕНЦІЙ, ДЕ ТАК ГАРНО РОЗПОВІДАЮТЬ ПРО КРАУД-МАРКЕТИНГ?
– У 2000-х роках, була популярна така програма як Xrumer (вона і зараз є актуальна на ринку інтернет-маркетингу в розділі чорного SEO).
Завдяки ній, сотні тисяч посилань появляються на тисячах сайтів, форумів та блогів щодня.
Завдяки ній, тисячі сайтів, які просувались за допомогою Xrumer – знаходяться під фільтрами пошукових систем і вже навряд чи колись появляться в топах.
Хочете щоб і ваш сайт найближчим часом опинився під фільтрами? – Замовляйте послуги крауд-маркетинга. Процедура роботи крауд-маркетингу практично така ж сама, як і у спам-програм як Xrumer. Щоправда, дещо безпечніша і набагато дорожча, оскільки весь процес спаму контролює людина, яка являється дещо розумнішою за такі програми і може мінімально уберегти сайт від попадання під фільтри пошукових систем.
АЛЬТЕРНАТИВНІ ВАРІАНТИ ПРОСУВАТИ СВІЙ САЙТ
Пишіть статті. Пишіть і публікуйте їх як у себе на сайті, так і на інших сайтах. Купуйте місця під статті лише на тематичних ресурсах. Діліться ними в соц.мережах у тематичних групах. Займайтеся сайтом щодня. Вдосконалюйте його роботу. Зробіть так, щоб ваш потенційний клієнт бачив перед собою усе потрібне, а не гору непотребу. Аналізуйте поведінку користувачів, працюйте з поведінковими факторами. Немає людей щоб працювати з ПФ? – Шукайте їх в інтернеті за невеличку оплату. Нехай люди не просто виконують ваші завдання, нехай вони аналізують ваш сайт і роблять на ньому те, що їм хочеться. Ви помітите, що кидається користувачу в очі в першу чергу, а що його взагалі не цікавить. Працюйте з такою аналітикою!
Не забувайте про альтернативні мережі пошуку клієнтів. Є десятки соц.мереж в яких ніша SMO/SMM не перенавантажена і саме ви можете стати лідером в якійсь із соц.мереж. А взагалі, перед тим як замовляти будь які послуги у SEO спеціалістів чи агенцій, просіть, щоб вони розписали стратегію просування сайту саме вашого бізнесу і тоді, ви отримаєте і контроль над спеціалістами так і результат, оскільки спеціалісти цього класу і працюють на ринку, щоб просувати інші компанії.
Під кінець веселий скріншот купленого посилання на сайт ортопедичного взуття.
Легкого вам росту в пошукових системах і нехай фільтри оминають ваш сайт!