Правильні інвестиції у сайт

До нас часто звертаються компанії, які буквально місяць тому зробили собі новий сайт, з проханням його доопрацювати, переробити або взагалі придумати новий. Сайт у них начебто є, а віддачі від нього ніякої. Чому так може відбуватися?

До нас в компанію часто приходять запити від інших компаній, які ще недавно розробили сайт і просять його доопрацювати, переробити, або запропонувати свій концепт і реалізувати його. Загалом звертаються до нас компанії, у яких немає віддачі від сайту. Вклали 100-300$ в простенький сайт, ще 1000$ в рекламу, а % відмов на сайті рівний 50-90%. Чому ж таке відбувається і як цього не допустити?


Причина №1: Сайт та бізнес цілі

Думаю ви бували на таких сайтах, де намагалися найти щось вам потрібне, а такої інформації сайт не надавав, хоча сфера бізнесу – та що й була потрібна. Наприклад ви вирішили замовити суші із доставкою, але на сайті немає ні контактів, ні форми замовлення. Там лише головна сторінка, каталог (меню), галерея з нікому не потрібними фотками і все. Ви зайшли, розчарувалися, вийшли і пішли на інший сайт. Ви можете витрачати сотні доларів на рекламу сайту, заманювати людей акціями, але якщо вони не отримають потрібну їм інформацію, вони покинуть ваш сайт! Щоб такого не траплялося потрібно:

  • Ще перед етапом розробки та навіть проектування сайту подумайте, що сайт має робити і що для цього потрібно. Представте себе відвідувачем сайту, котрий хоче купити у вас суші. Як йому це зробити? – Представили? Тепер собі занотуйте це. Також подумайте що відвідувачу вашого сайту може бути корисним іще. Можливо йому буде цікавий склад інгредієнтів, або він захоче стати вашим постійним клієнтом і подати анкету на отримання дисконтної картки. Або можливо йому цікава буде адреса вашого закладу, щоб відвідати його у майбутньому…
  • На етапі проектування і розробки, внесіть всі ваші нотатки в технічне завдання. Далі проведіть аналітику сайтів конкурентів. Відкрийте 10 сайтів конкурентів у вашому місті, якщо ви доставляєте суші лише по місту. Тепер детально перегляньте їх! Можливо ви щось упустили коли представляли себе клієнтом і можливо відвідувачу сайту буде цікава ще така штука як “відстеження доставки”. Якщо така фішка є у конкурентів, вона має бути і у Вас (звісно якщо це реально буде реалізувати)!. Також не забудьте і про структуру сайту! Вона має бути зручною для відвідувача. Зайшовши на ваш сайт, я не маю перейти по 10 різним сторінкам, щоб замовити суші. І я не хочу реєструватись на сайті для того, щоб замовити суші. Все має бути просто, швидко, та зручно! Не буде так, я піду на інший сайт і інші відвідувачі також!
  • Не робіть здоровезних сайтів одразу! На розробку великого сайту, піде багато часу. Ви склали велике ТЗ і розробники виставили крайній термін через 2 місяці? – Просіть їх розробляти сайт поетапно! Якщо ви пропонуєте послуги з доставки їжі, то нехай в першу чергу у вас появиться така функція на сайті. Ви одразу надасте відвідувачам потрібний їм сервіс. Інші додаткові можливості можуть появитись пізніше. По-перше відвідувачі будуть бачити зміни на сайті і довірятимуть йому ще більше, по-друге ви почнете отримувати клієнтів швидше, ніж за два місяці котрі оголосили програмісти, ну і по-третє Ви зможете вирішити, чи потрібна вам ця функція відстеження доставки на сайті, чи можливо у вас і так не погані доходи з сайту і процент відмов досить низький. Таким чином ви ще зможете зекономити свій бюджет, відмовившись наприклад від декількох зайвих функцій.

Причина №2. Поганий код чи дизайн

Буває дають нам сайт на підтримку чи доопрацювання і більшість чує у відповідь “не візьмемось”, або чек, котрий майже рівний вартості самого сайту. І проблема тут не тому, що розробники – барани. Нічого не вміють і нічого не знають. Проблема в гарантіях роботи сайту, котрий працюватиме на костилях. А чому працюватиме на костилях? Бо архітектура сайту не була продумана на майбутні додаткові функції (наприклад новини компанії, чи галерею). Тоді приходиться займатися “хірургією коду”.

І щоб було простіше вам зрозуміти, це як пришити павучку ще одну лапку. По-перше це важко, по-друге не факт, що павучку буде з нею зручно. Може вона йому заважатиме і він буде падати, а можливо вона настільки буде шкідливою йому, що він помре ще під час додавання цієї однієї лапки, або за деякий час. Точно так само все із сайтом. Якщо його архітектура спланована була лише на певний функціонал, то додати нові функції які не були передбачені раніше – досить важко.

Що стосується дизайну, то тут теж не все так просто. Найчастіше виною стають тренди. Хороша компанія, хоче і має мати хороший дизайн сайту! Він має бути оригінальним в своєму роді і при переході на нього, людина має одразу розуміти “о це крутезний сайт, я маю замовити суші тут”. Розробили крутезний сайт, над яким працювало декілька дизайнерів, малювали все з нуля, а потім верстальщики ще це все зробили практично реальним, коли при певних маніпуляціях відвідувача сайт практично оживає? – Ви круті, але готуйтесь до зміни дизайну за пів року, рік, ну максимум два роки.

Хочете щоб дизайн сайту служив вам довго? Робіть щось мінімалістичне. Мінімалізм завжди був у тренді, він лише частково видозмінювався, але сайти розроблені у 2000-х в такому стилі іноді мають більші конверсії, ніж нові сайти з кучою класних візуальних фішок.

Причина №3. Оновлення та внесення змін на сайті

Іноді замовники не задумуються про те, що сайт потрібно буде оновлювати систематично, вносити певні зміни і поповняти його контентом. Тоді вони наймають людину, яка колись в ПТУ вивчала інформатику, а на ній “основи HTML та CSS”. Вигода замовника у тому, що сайт він замовить у такого “веб-розробника” за 50$ і буде тішитись, що його не “кинула” студія, котра “за цю ж роботу” хотіла взяти 500$. Адже замовник не знає, що різниця між 50 і 500 доларами залежить не лише в комісійних, а й і в якості роботи, та певних функціях сайту. Сайт за 50$ буде написаний на чистому html+css із інтегрованими js скріптами. Скоріш за все шаблонний, оскільки верстати за такі гроші із макету ніхто не буде.

Студія ж у цю ціну включає розробку сайту на CMS чи то на php фреймоврку якомусь із базою данних, документацією, інструкціями і т.д. На сайті за 50$, ви навряд чи внесете зміни самотужки. А якщо внесете, то це займе у вас в декілька раз більше часу.  На сайті за 500$, ви позбавитесь будь яких складностей, та ще й отримаєте інструкції, як оновлювати сайт, вносити зміни на ньому, чи публікувати новини…

Також підтримка сайтів завжди краща у тих, хто цей сайт розробив, а все тому, що це їх код і вони в ньому орієнтуються на багато краще.

Причина №4. Технічний прогрес

Ще декілька років тому, більшість сайтів розроблялись під єдину платформу – ПК. Хоч і тоді були проблеми з кросс-браузерністю і розширеннями екранів, розробити такий сайт було просто. Сьогодні ваш сайт можуть переглядати не тільки на ПК, а й на планшетах, смартфонах, smart-годинниках, телевізорах та інших віджетах, які мають доступи до інтернету. А що чекає нас далі? Смарт-окуляри з проекцією на ваше око, смарт-браслети, сенсорні проектори… І це ще не все. Збільшується не тільки кількість різноманітних пристроїв котрі приживуться у нашому житті, а й змінюються стандарти. Коли ще недавно flash сайти були популярною фішкою і їх використовували більшість креативних агенств, то сьогодні flash технологію у сфері web просто знищили.

Що з цим робити? – Обирати універсальні рішення. Розробка окремої мобільної версії дорожча за розробку “гнучкого” адаптивного сайту. Також її потрібно буде підтримувати надалі. Тому варіант сайту, котрий буде працювати з усіма платформами одинаково найкращий.

Причина №5. Маркетинг

Звісно сайт не тільки має бути красивим і функціональним, а й приносити вам дохід. На це він вам і потрібен. Навіть сьогодні на етапі проектування та розробки, мало хто думає про те, як сайт буде жити, розвиватись і чи як він буде приводити клієнтів у компанію.

Багато компаній відмовляються від повноцінних сайтів і обирають лендінги. А все тому, що лендінг в рази дешевший за корпоративний сайт, а ще міфи про те, що лендінги мають більші конверсії… Рідко коли лендінги мають більші конверсії ніж корпоративні сайти. Розмістивши 5000 символів тексту в якому розпишете все про компанію і її послуги на лендінгу, не збільшить конверсій. Лендінги – це посадкові сторінки для акцій. Хороша компанія не може в одній сторінці описати все про себе і надати людям потрібну інформацію… А ще лендінги ніхто не просуне в пошуковій системі. А це мінус один інструмент інтернет-маркетингу.

Я скоріше піду на сайт із сотнею сторінок, взнаю більше про компанію, ніж куплю товар будь це IPhone 6S на лендінгу, де писатиме “гаряча пропозиція” і вказані реквізити якогось Васі.

Лендінги працювали ще декілька років тому. Зараз це лише посадкові сторінки, а точніше промо-сторінки. Маєте акцію? – Розмістіть інформацію про акцію і приведіть клієнта через цю сторінку на свій повноцінний сайт!


Якщо ви все зробите правильно, середній термін життя вашого сайту складе 2-4 роки. Є унікальні екземпляри, які непогано живуть 5-8 років. Зазвичай це проекти з максимально простим дизайном, що живуть за рахунок контенту, та відвідувачам. Наприклад соц.мережі, сайти ЗМІ і т.п.

Творіть красиве та зручне і воно приживеться у вас на довго! 

Залишити коментар